Catalogue - page 7

Affiche du document Facebook E-Commerce Mastery Training Guide

Facebook E-Commerce Mastery Training Guide

Hillary Scholl

42min00

  • Création d'entreprise
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  • Livre epub
  • Livre lcp
56 pages. Temps de lecture estimé 42min.
Facebook E-Commerce Mastery  Learn The Secrets To Take Your Business To The Next Level Using The Power Of Facebook Shops!Facebook Is making a major New Push into e-commerce from their marketplace program  as many businesses are creating and strengthening  their digital presence, Facebook has built new tools to help make online shopping seamless with ... Facebook Shops!The idea behind Facebook Shops is to bring millions of small businesses online who have had to close their stores due to the coronavirus pandemic.And while every business, both big and small, can benefit from this, Facebook Shops is especially valuable to small businesses.That's because Shops are free and easy to create, fast, and, most importantly, they're integrated across Facebook's many apps, meaning once you set up your shop, it's going to be available on your Facebook Page and your Instagram profile (and accessible from stories and ads).Clearly, the results are stating that Facebook shops will be an exciting feature for businesses to explore. Luckily, the new feature has opened tons of opportunities for businesses to explore Facebook marketing.Owning a Facebook Shop allows you to sell directly from your Facebook shop page by accepting payment through your eCommerce website.And if you have a good number of Facebook followers, then your Facebook shop can turn your followers into customers. In simple words, adding a Facebook shop can improve the effectiveness of your marketing. And to put this further into perspective, let's take a look at a few stats...18.3% of U.S. adults made a purchase through Facebook in the last yearTwo-third of Facebook users visit a local business Page at least once a weekFacebook has an advertising audience of 2.14 billionFacebook Earned $55 Billion in Advertising Revenue, Mostly Coming from Mobile48.5% of B2B decision-makers use Facebook for researchSquare Facebook videos get 35% more views than landscape videosApproximately 15% of Facebook users shop on the platform, second only to Pinterest users, of whom 47% shop66% of Facebook users either like or follow a brand page.That is great news for businesses that want to survive and thrive despite the challenging economic conditions.So, here we are with our Awesome course - Facebook E-Commerce Mastery Training Guide !This guide will discuss why Facebook E-Commerce Mastery is important for your business, as well as the process of start selling on Facebook Shops and all the answers about utilizing this platform.Consider getting our comprehensive and up-to-date guide jam loaded with smart and best-in-the-industry tips and tricks to get the most out of your marketing efforts on Facebook Shop. 
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Affiche du document LES Relations industrielles en question

LES Relations industrielles en question

Patrice Jalette

2h42min00

  • Création d'entreprise
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216 pages. Temps de lecture estimé 2h42min.
Face à la complexité du monde du travail, la société doit pouvoir compter sur une discipline scientifique qui en étudie les différents aspects et qui forme des personnes aptes à comprendre et à solutionner les problèmes qui en découlent. Le champ des relations industrielles occupe cette fonction depuis près d’un siècle en Amérique du Nord. À l’occasion de son 75e anniversaire, l’École de Relations industrielles de l’Université de Montréal a demandé à ses professeurs et professeures de joindre leurs voix pour produire un ouvrage qui mettrait en évidence le riche savoir et l’excellence de la recherche de cette discipline. En acceptant l’invitation, ces spécialistes répondent ici, avec enthousiasme et rigueur, à des questions d’actualité concernant le monde du travail, notamment celles-ci : La gestion des ressources humaines est-elle « humaine » ? Quel rôle joue l’éthique dans ce domaine ? Comment améliorer l’image du syndicalisme auprès des jeunes ? Existe-t-il des différences de valeurs entre les générations dans une même organisation ? Les programmes d’accès à l’égalité au Québec fonctionnent-ils vraiment ? Les entreprises transnationales ont-elles une responsabilité sociale ? Que sait-on de la santé et de la sécurité des jeunes au travail ? Pourquoi avons-nous besoin de recherches comparatives transnationales en relations industrielles ? Comment devenir un négociateur compétent ? Les relations industrielles en questions
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Affiche du document Aligo Dangote - 30 conseils pour entreprendre, investir et devenir riche

Aligo Dangote - 30 conseils pour entreprendre, investir et devenir riche

Kouame SILUE

16min30

  • Création d'entreprise
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  • Livre lcp
22 pages. Temps de lecture estimé 16min.
Kouame Silue   Aliko Dangote 30 conseils pour entreprendre et devenir riche   Note : Ce texte n’a pas été écrit par Aliko Dangote et ne prétend pas l’avoir été. Ce livre reprend et analyse des leçons d’expérience et conseils donnés par Aliko Dangote au cours de ses prises de paroles publiques, dans la presse, dans des interviews, des conférences, ou dans ses propres écrits. Le contenu est unique, accompagné de citations d’Aliko Dangote. L’objectif est de fournir dans un format synthétique le meilleur de ses conseils, et une biographie détaillée, pour vous aussi pouvoir appliquer les bonnes méthodes, et construire votre fortune et votre entreprise, en vous inspirant des meilleurs. Introduction   Qu’est-ce qui fait que des hommes deviennent milliardaires et d’autres non ? Existe-t-il une recette miracle qui favorise certains ? En regardant les différents parcours des milliardaires d’aujourd’hui, il est difficile de définir un parcours commun, une histoire qui se répèterait encore et encore. Les profils divergent, et si certains sont issus de familles de riches entrepreneurs, d’autres ont commencé avec quelques dollars en poche et ont construit leur fortune à la force de leurs bras. Aliko Dangote fait partie de ceux qui sont nés dans une famille pétrie de privilèges. Son arrière-grand-père était déjà l’un des hommes d’affaires les plus riches d’Afrique. L’environnement dans lequel grandit un homme conditionne en grande partie son futur.
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Affiche du document Impact et Cie

Impact et Cie

Nathalie Madeline

2h14min15

  • Création d'entreprise
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179 pages. Temps de lecture estimé 2h14min.
Avec une préface d'Erik Orsenna L'investissement d'impact ou impact investing, désigne cette forme innovante de capital-investissement, qui se donne pour double objectif à la fois un impact social ou environnemental, et un rendement financier. À travers quinze histoires singulières et étonnantes d'entrepreneurs, cet ouvrage présente une illustration concrète de ces entreprises qui grandissent aujourd'hui grâce à l'impact investing. Quinze entreprises, les quinze premières à être accompagnées par IMPACT partenaires, et qui forment un ensemble riche de toutes les couleurs de la palette de l'impact : quartiers, emploi & handicap, recyclage, insertion, dépendance... Des modèles de créativité, de souci des autres, de ténacité, de professionnalisme et d'humilité. Des histoires d'hommes et d'entreprises, vivantes, animées, parfois difficiles, avec des situations souvent teintées d'humour. Préface d'Erik Orsenna Vive l'investissement avec impact ! Inspirants Yacine Kara (Écolotrans) Jérémy Settbon et Franck Berrebi (Recyc-Matelas Europe Mathieu Boullenger (Plus Que Parfait) Marchands Stéphane Dahan (Securiview) Ingrid Maisonneuve-Chaine (Shopîles) Romain Cholleton et Éric LÉ (Wrung) Performants Guy Tisserant (TH Conseil) Mathieu Froidure (UrbilogMIS) Amis : Yves Saby (CEP Distribution) Chafik Gherbi et Sharif Mosbah (Artère) Arthur Filimon et Cyril Moussu (ArchiDécoANTS) Confiants Marie-Hélène Delaux (Sabooj) Frank Nataf (AUXI'life) Tout-terrain Guillaume Boutet (3Prime) Stéphane Saal (STSPose) Et après ? Glossaire mémo
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Affiche du document Ces innovateurs créateurs de croissance

Ces innovateurs créateurs de croissance

Jeanne Courouble

1h21min00

  • Création d'entreprise
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  • Livre lcp
108 pages. Temps de lecture estimé 1h21min.
CRÉER C’EST BIEN, CROÎTRE ENCORE MIEUX ! MAIS COMMENT ?   On a tous une certaine idée de la croissance ! Cet ouvrage pose les bases d’une réflexion sur la croissance des entreprises innovantes.   • Quelles stratégies adopter pour se développer ? • L’innovation a le pouvoir de changer le périmètre des activités et des marchés. • Dix docteurs-entrepreneurs partagent généreusement leurs parcours riches d’enseignements, avec, à la clé, des solutions concrètes pour relever le défi de la croissance. • Cinquante règles d’or pour fertiliser l’entreprise.   Une incitation à voir grand, à embrasser le monde ! Préface L’ANRT pionnière dans la formation des scientifiques à l’entrepreneuriat   PARTIE I PASSER DE LA CRÉATION À LA CROISSANCE Vers une culture hybride et entrepreneuriale Créer, c’est bien… Durer, c’est mieux, croître encore mieux ! La croissance, c’est quoi au juste ? Le dispositif Cifre et son rôle dans la croissance des entreprises La science au service de l’humanité La science, les innovations high-techs et les techs Les TRL et la Recherche & Développement   PARTIE II PORTRAITS DE DOCTEURS CRÉATEURS D’INNOVATION ET DE CROISSANCE Alain Goudey, sur le mode 360° Claude de Loupy, un pionnier patient Amandine Bugnicourt et Matthieu Lafon, ambassadeurs du doctorat Nicolas Abelé, l’enthousiasme pour moteur Mohed Altrad, une ambition conquérante Virginie Simon, une Française dans la Silicon Valley Loïc Lecerf, un docteur, serial entrepreneur Sébastien Bardon, le client pour obsession André Choulika, scientifique et visionnaire   PARTIE III REVENIR AUX FONDAMENTAUX DE LA CROISSANCE Pédagogie de la croissance et de ses leviers Les facteurs de croissance Les règles d’or de la croissance Pour conclure   ANNEXES Glossaire S’y retrouver dans les organismes Bibliographie Index des docteurs cités Index des notions clés  
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Affiche du document Entrepreneurship and Innovation in Egypt

Entrepreneurship and Innovation in Egypt

1h28min30

  • Création d'entreprise
  • Youscribe plus
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  • Livre lcp
118 pages. Temps de lecture estimé 1h28min.
Critical multidisciplinary research on entrepreneurship in EgyptEntrepreneurship and innovation have emerged globally as significant drivers for inclusive economic growth, contributing to both job and wealth creation. Especially since Egypt's 2011 revolution, the need has become pressing for novel models that capitalize on the country's human resources. Half of the Egyptian population is less than 25 years old and almost one quarter is between 18 and 29 years old. More than any other time, an entrepreneurial spirit and innovative mindset need to be fostered and encouraged to best rebuild the country's economy on solid and sustainable foundations. This important book sheds new light on the promise of entrepreneurship and innovation in restructuring Egypt, and their potential for promoting economic development. It probes the relationship between innovation and economic growth, providing linkages between academic research and applied/industry needs. It also looks at how creativity and innovation can be embedded in the educational system, the challenges facing the entrepreneurial ecosystem, and considers ways to enhance social entrepreneurship. Covering a lot of ground, the authors propose answers and solutions, as well as laying the groundwork for further research and deliberations-in this field in general and in Egypt, at this juncture of the country's development, in particular.List of Tables List of Figures Note on Contributors Foreword Introduction 1. Entrepreneurs as Heroes of Development, Zuhayr Mikdashi 2. Facilitating Entrepreneurship as a Catalyst for Change, Shailendra Vyakarnam and Shima Barakat 3. Putting the Horse before the Cart: Understanding Creativity and Enterprising Behaviors, Andy Penaluna and Kathryn Penaluna 4. Entrepreneurial Universities in Egypt: Opportunities and Challenges, David A. Kirby and Nagwa Ibrahim 5. Varieties of Entrepreneurs: The Entrepreneurship Landscape in Egypt, Ayman Ismail and Sherif Yehia 6. Entrepreneurs in the 'Missing Middle': Know your Funding Options, Adel Boseli 7. Building a University-Centered Entrepreneurship Ecosystem: A Case Study of the Entrepreneurship Ecosystem at the American University in Cairo, Ayman Ismail 8. Schumpeterian Entrepreneurs, Total Factor Productivity and Institutions: Firm-Level Data Analysis from Egypt, Karim Badr 9. The Egyptian Revolution: An Entrepreneurial Act?, Khaled Ismail
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Affiche du document Entrepreneurship in the Arab World

Entrepreneurship in the Arab World

El-Khazindar Business Research and Case Center

1h15min45

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101 pages. Temps de lecture estimé 1h16min.
A set of studies giving valuable insights into the challenges of launching and sustaining businesses in the developing economies of the Arab worldThis collection of case-studies showcases the experiences of ten intriguing entrepreneurial ventures from emerging markets in the Arab world (Egypt, the UAE, Morocco, and Saudi Arabia). Readers will receive an in-depth insight on a variety of localized strategic, managerial, marketing, and innovative approaches and practices, which create unique challenges and opportunities in a region undergoing rapid political, social, and economic transformations. The unique case-studies address different stages within the exciting entrepreneurial cycle, from start-up to growth, sustainability, and international expansion. This casebook is a valuable resource for anyone wanting to know more about launching and sustaining a business within developing Arab economies, as well as being an effective teaching tool for disciplines related to new venture management and entrepreneurship.1. Adaptation and Business Model Innovation in Times of Rapid Change Baraka Group Case Study Ayman Ismail and Brendon Johnson 2. Ariika Bean Bags: A Successful Egyptian Entrepreneur Capable of Regional Expansion? Rania S. Hussein and Hend Mostafa 3. Bey2ollak: Beat Traffic Together Maha Mourad and Laura Guindy 4. Birthing Pains: The Issues Faced by Start-Ups in the United Arab Emirates Ashraf A. Mahate and Sanjai K. Parahoo 5. ChoCo'a: Growth Strategy for an Established SME Ashraf A. Mahate and Sanjai K. Parahoo 6. Evaluation of Pan-Islamic Investment Banking in the Middle East: the Case of ICD Ali Soliman 7. Funlozia's Dune Raider Befriends the Egyptian Desert Sands Iman Seoudi and Mirette Shoei 8. A Hybrid Agribusiness Value Chain: A Case of Horticulture Social Enterprise in Minya Nagwan Lashin and Ali Awni 9. Olives: The Taste of Lebanon with a "Twist" Manar El-Batrawy and Aliaa Bassiouny 10. Transferring World Athletic Championship-Winning Principles to Entrepreneurship: The Case of Abdelkader El Mouaziz Abderrahman Hassi, Khaoula Zitouni, and Omar Bacadi
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